Leaseauto inleveren en vragen na het inleveren

 

Wat moet je doen bij het inleveren van de auto?
Lees dit zorgvuldig door en bevestig dat je akkoord gaat, om verrassingen of extra kosten te voorkomen.

Wat lever je in?
Zorg ervoor dat je het volgende inlevert:

  • Een schone auto (van binnen én buiten)

  • Accu minimaal 80% opgeladen

  • PIN-code van de startblokkering verwijderen (indien van toepassing)

  • (Reserve)sleutels; oplaadkabel(s); de kentekenkaart; hoedenplank

Autowas & inspectie
De auto moet gewassen en uitgezogen zijn. Een vieze auto kan niet goed worden geïnspecteerd. Wordt de auto vuil ingeleverd, dan kunnen schoonmaakkosten in rekening worden gebracht.

Gebruikersschade & meldingsplicht
Na de inspectie ontvang je per e-mail een innamerapport met foto’s.

⚠️ Let op: Na inlevering is schade melden niet meer mogelijk en dus niet verzekerd. Niet-gemelde schade wordt netto aan jou als lessee doorberekend.

Heb je schade geconstateerd?
👉 Meld dit voordat je de auto inlevert via deze link. Zo voorkom je discussie achteraf.

Wil je weten wat acceptabele schade is en wat niet?
Bekijk ons overzicht hier.

Veelgestelde vragen

Hoe voorkom ik extra kosten bij het inleveren van mijn leaseauto?

Lever de auto schoon en netjes in, zowel van binnen als van buiten. Als de auto niet kan worden geïnspecteerd door een onafhankelijke expert, vindt er een nieuwe inspectie plaats bij MisterGreen (€150 excl. btw). Eventuele verborgen schades zijn de verantwoordelijkheid van de contractant.


Wat gebeurt er als ik niet aanwezig ben op de afgesproken inleverafspraak?

Je moet aanwezig zijn op het afgesproken tijdstip. Bij niet opdagen wordt €75 excl. btw in rekening gebracht.


Hoe kan ik de items die ik moet inleveren het beste aanleveren?

Stop alle items (zoals sleutels, laadkabels, kentekenkaart) in een envelop. Zo blijft alles bij elkaar en wordt het inleverproces eenvoudiger.


Waarom kreeg ik een rekening voor de nieuwe maand nadat ik de auto had ingeleverd, en wat als het bedrag al van mijn rekening is afgeschreven?

Omdat we een maand vooruit factureren, heb je een factuur ontvangen voor de opvolgende maand en hoogstwaarschijnlijk de maand waarin de auto wordt ingeleverd. In de eindafrekening ontvang je de correctiefactuur tot op de dag waarop de auto is ingeleverd.

We adviseren om de automatische incasso van de maandelijkse termijn niet te storneren, omdat dit kan leiden tot problemen met de eindafrekening waarin we ook de meer-/minder gereden kilometers verrekenen.


Waarom heb ik extra kosten gekregen aan het einde van mijn leaseperiode, naast het eigen risico?

We begrijpen dat extra kosten aan het einde van een leaseperiode als een verrassing kunnen komen. Daarom lichten we het graag toe.

Volgens onze Algemene Voorwaarden moeten schades zo snel mogelijk worden gemeld en in elk geval binnen 24 uur na het incident via ons officiële schadeformulier.👈

Als een schade tijdig is gemeld, geldt alleen het afgesproken eigen risico en wordt de schade hersteld via onze aangesloten schadeherstellers.

Wanneer een schade echter pas bij de inname van de auto aan het einde van de leaseperiode wordt geconstateerd en niet eerder gemeld is, dan zal MisterGreen de volledige herstelkosten én eventuele waardevermindering (waardoor de auto minder waard is geworden) in rekening brengen. Deze kosten vallen buiten de verzekeringsdekking en zijn dus apart van het eigen risico.


Controle van de auto

Jouw leaseauto wordt tijdens de inname gecontroleerd door een schadespecialist. Hiervan wordt een rapport opgesteld dat wij zo snel mogelijk naar jou verzenden. Wil je precies weten welke schades worden gezien als acceptabel en welke niet? Klik dan hier voor een overzicht.


Vragen (over het schadeoverzicht) nadat de auto is ingeleverd?

Als je een vraag hebt na het inleveren van de auto—bijvoorbeeld over het schadeoverzicht/schadefactuur, een fout in het innamerapport of de schade zelf—stuur deze dan naar support@mistergreen.nl. Wij komen hier zo snel mogelijk op terug.