Leaseauto inleveren en vragen na het inleveren

Volg alle stappen in dit artikel om te weten te komen wat je moet doen voor én tijdens de inname van de leaseauto, en wat te doen als je vragen hebt na het inleveren (bijvoorbeeld over het schadeoverzicht of innamerapport).

Wat moet ik doen bij de inname van mijn leaseauto?

Wanneer je de leaseauto gaat inleveren, kun je ervoor kiezen om deze op te laten halen of de auto zelf in te leveren bij het MisterGreen Delivery Center in Weesp

Let op: het inleveren van de auto bij het MisterGreen Delivery Center kan alleen op afspraak! 

Zie hieronder welke stappen je moet nemen om dit goed te laten verlopen.

Optie 1: Inleveren vanwege een contractovername of berijderswissel? 

Optie 2: Inleveren vanwege einde contract, voortijdige beëindiging of overstap naar een nieuwe leaseauto bij MisterGreen? 

Optie 3: Schouwing zonder transport bij contractovername of berijderswissel.

Waar kan ik de auto inleveren?

  1. Auto zelf inleveren:
    Wanneer er je ervoor hebt gekozen zelf de auto in te leveren, kan dit op werkdagen bij het MisterGreen Delivery Center, Bloemendalerweg 30, 1382 KC in Weesp. Let op! Zonder afspraak kunnen wij de auto niet innemen.

    of

  2. Auto laten ophalen:
    Als je er voor hebt gekozen deze te laten ophalen, komen wij de auto ophalen op het opgegeven adres. Voor het ophalen van de auto wordt €150 exclusief BTW in rekening gebracht. 

Wat moet ik doen?

  1. Je krijgt vanuit onze afdeling contractbeheer een bericht dat je de auto moet inleveren. In dit bericht zit een afspraak planner, zodat je kan plannen waar en wanneer het jou het beste uitkomt.
  2. Zorg ervoor dat je auto op de dag van het inleveren gewassen en uitgezogen klaarstaat. Een vervuilde auto kan namelijk niet goed geschouwd worden. Daarom moet de schouwing nogmaals plaatsvinden na reiniging als de auto niet schoon is. De kosten van het reinigen en een extra schouwing zijn €150 exclusief btw.
  3. Heb je zelf al schades geconstateerd? Een kleine schade melden (een klein krasje) is niet nodig. Een grote schade, bijvoorbeeld een kras door de lak, deuk of schaaf, wel. Klik hier om een schade te melden
  4. Tesla terugzetten naar de fabrieksinstellingen in verband met o.a. de privacy gegevens. Via

    deze link vind je een instructie over hoe de auto terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. 

Waarom kreeg ik een rekening voor de nieuwe maand nadat ik de auto had ingeleverd, en wat als het bedrag al van mijn rekening is afgeschreven?

 

Dit komt omdat we, op het moment dat je de auto hebt ingeleverd, de factuur voor de nieuwe maand al hadden aangemaakt en we deze factuur niet meer konden tegenhouden.Mochten we het bedrag al van je hebben geïncasseerd, dan ontvang je binnenkort een creditnota via de eindafrekening. Je hoeft hiervoor niet te bellen of te mailen, dit gebeurt automatisch als onderdeel van ons proces. Je betaalt namelijk niet langer dan de dag dat je de auto hebt ingeleverd. We raden je af om de automatische incasso van het maandelijkse termijn te storneren, omdat dit kan leiden tot problemen met de verrekening van openstaande facturen.


Wat lever je in?

  • Een schone auto (van binnen en buiten) 
  • Batterij volledig opgeladen 
  • PIN-code van startblokkering 
  • (Reserve)sleutels 
  • Oplaadkabel(s) 
  • De kentekenkaart 
  • APK-keuringsbewijs (indien van toepassing)
  • Accessoires die bij de Leaseauto horen


Controle van de auto

Jouw leaseauto wordt tijdens de inname gecontroleerd door een schadespecialist. Hiervan wordt een rapport opgesteld welke wij zo snel mogelijk naar jou verzenden. Wil je precies weten welke schades worden gezien als acceptabel en welke niet? Klik dan hier voor een overzicht. 
Voor alle aanwezige schades die bij inname aanwezig, maar niet gemeld zijn kunnen kosten doorbelast worden. Dit geldt ook voor alle bovengenoemde niet ingeleverde zaken die onderdeel uitmaken van de leaseovereenkomst. Daarnaast vindt er nog een afrekening plaats van de meer of minder gereden kilometers.


Vraag (over het schadeoverzicht) nadat de auto is ingeleverd? 

Als je een vraag hebt na het inleveren van de auto; bijvoorbeeld over het schadeoverzicht / schadefactuur, een fout in het innamerapport of de schade zelf stuur deze dan naar deliverycenter@mistergreen.nl. Wij komen hier zo snel mogelijk op terug.


Tips!

  1. Voorkom extra kosten en lever de auto schoon en netjes in. Indien de auto niet kan worden geïnspecteerd door een onafhankelijke expert, zal er een nieuwe inspectie plaatsvinden bij MisterGreen (€150 exclusief btw) eventuele verborgen schades zijn de verantwoordelijkheid van de contractant. 
  2. Zorg ervoor dat je er bent op de afspraak. Het niet opdagen op de afspraak kost je €150 exclusief btw.
  3. Stop de items die je moet inleveren in een envelop. Zo heb je alles bij elkaar.
  4. Meld de auto minimaal 36 uur van tevoren aan 
 Let op: Niet gemelde schades worden netto bij de lessee in rekening gebracht.