Volg alle stappen in dit artikel om te weten te komen wat je moet doen voor én tijdens de inname van de leaseauto, en wat te doen als je vragen hebt na het inleveren (bijvoorbeeld over het schadeoverzicht of innamerapport).
Wat moet ik doen bij de inname van mijn leaseauto?
Wanneer je de leaseauto gaat inleveren, kun je ervoor kiezen om deze op te laten halen of de auto zelf in te leveren bij het MisterGreen Delivery Center in Weesp.
Let op: het inleveren van de auto bij het MisterGreen Delivery Center kan alleen op afspraak!
Zie hieronder welke stappen je moet nemen om dit goed te laten verlopen.
Optie 1: Inleveren vanwege een contractovername of berijderswissel?
Optie 2: Inleveren vanwege einde contract, voortijdige beëindiging of overstap naar een nieuwe leaseauto bij MisterGreen?
Optie 3: Schouwing zonder transport bij contractovername of berijderswissel.
Waar kan ik de auto inleveren?
- Auto zelf inleveren:
Wanneer er je ervoor hebt gekozen zelf de auto in te leveren, kan dit op werkdagen bij het MisterGreen Delivery Center, Bloemendalerweg 30, 1382 KC in Weesp. Let op! Zonder afspraak kunnen wij de auto niet innemen.
of - Auto laten ophalen:
Als je er voor hebt gekozen deze te laten ophalen, komen wij de auto ophalen op het opgegeven adres. Voor het ophalen van de auto wordt €150 exclusief BTW in rekening gebracht. (prijs onder voorbehoud).
Wat moet ik doen?
- Je krijgt vanuit onze afdeling contractbeheer een bericht dat je de auto moet inleveren. In dit bericht zit een afspraak planner, zodat je kan plannen waar en wanneer het jou het beste uitkomt.
- Zorg ervoor dat je auto op de dag van het inleveren gewassen en uitgezogen klaarstaat. Een vervuilde auto kan namelijk niet goed geschouwd worden. In dat geval moet de schouwing opnieuw plaatsvinden na reiniging. De kosten voor het reinigen en een extra schouwing zijn voor eigen rekening.
- Heb je zelf al schades geconstateerd? Een kleine schade melden (een klein krasje) is niet nodig. Een grote schade, bijvoorbeeld een kras door de lak, deuk of schaaf, wel. Klik hier om een schade te melden
- Tesla terugzetten naar de fabrieksinstellingen in verband met o.a. de privacy gegevens. Via
deze link vind je een instructie over hoe de auto terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.
Waarom kreeg ik een rekening voor de nieuwe maand nadat ik de auto had ingeleverd, en wat als het bedrag al van mijn rekening is afgeschreven?
Dit komt omdat we, op het moment dat je de auto hebt ingeleverd, de factuur voor de nieuwe maand al hadden aangemaakt en we deze factuur niet meer konden tegenhouden.Mochten we het bedrag al van je hebben geïncasseerd, dan ontvang je binnenkort een creditnota via de eindafrekening. Je hoeft hiervoor niet te bellen of te mailen, dit gebeurt automatisch als onderdeel van ons proces. Je betaalt namelijk niet langer dan de dag dat je de auto hebt ingeleverd. Let op: de dag van inleveren telt ook als een dag. We raden je af om de automatische incasso van het maandelijkse termijn te storneren, omdat dit kan leiden tot problemen met de verrekening van openstaande facturen.
Waarom heb ik extra kosten gekregen aan het einde van mijn leaseperiode, bovenop het eigen risico?
We begrijpen dat extra kosten aan het einde van een leaseperiode als een verrassing kunnen komen. Daarom lichten we het graag toe.
Volgens onze algemene voorwaarden moeten schades zo snel mogelijk worden gemeld en in elk geval binnen 24 uur na het incident via ons officiële schadeformulier:
👉 https://support.mistergreen.nl/nl/mijn-auto-heeft-schade
Als een schade tijdig is gemeld, geldt alleen het afgesproken eigen risico en wordt de schade hersteld via onze aangesloten schadeherstellers.
Wanneer een schade echter pas bij de inname van de auto aan het einde van de leaseperiode wordt geconstateerd en niet eerder gemeld is, dan mag MisterGreen de volledige herstelkosten én eventuele waardevermindering (waardoor de auto minder waard is geworden) in rekening brengen. Deze kosten vallen buiten de verzekeringsdekking en zijn dus apart van het eigen risico.
We doen er alles aan om dit proces eerlijk en transparant te houden voor al onze klanten.
Wat lever je in?
- Een schone auto (van binnen en buiten)
- Batterij volledig opgeladen
- PIN-code van startblokkering
- (Reserve)sleutels
- Oplaadkabel(s)
- De kentekenkaart
- APK-keuringsbewijs (indien van toepassing)
- Accessoires die bij de Leaseauto horen
Controle van de auto
Vraag (over het schadeoverzicht) nadat de auto is ingeleverd?
Als je een vraag hebt na het inleveren van de auto; bijvoorbeeld over het schadeoverzicht / schadefactuur, een fout in het innamerapport of de schade zelf stuur deze dan naar deliverycenter@mistergreen.nl. Wij komen hier zo snel mogelijk op terug.
Tips!
- Voorkom extra kosten en lever de auto schoon en netjes in. Indien de auto niet kan worden geïnspecteerd door een onafhankelijke expert, zal er een nieuwe inspectie plaatsvinden bij MisterGreen (€150 exclusief btw) eventuele verborgen schades zijn de verantwoordelijkheid van de contractant.
- Zorg ervoor dat je er bent op de afspraak. Het niet opdagen op de afspraak kost je €150
- (prijs onder voorbehoud).
- exclusief btw.
- Stop de items die je moet inleveren in een envelop. Zo heb je alles bij elkaar.
- Meld de auto minimaal 36 uur van tevoren aan