Boete of bekeuring onterechte, en overige vragen over bekeuring.

Je hebt een boete ontvangen die je onterecht vindt en je wilt een bezwaar maken. Hoe werkt dat met een leasemaatschappij?

Het kan voorkomen dat je als bestuurder een onterechte boete hebt ontvangen. De factuur die we je in dat geval sturen, bevat altijd de details van de boete. Als bestuurder ben je verplicht bezwaar aan te tekenen als de boete onterecht is. Hoe je dit bezwaar kunt indienen, staat vermeld in de beschrijving van de boete.

Voordat je bezwaar  wordt ingediend en in overweging wordt genomen, verzoeken we je om het boetebedrag over te maken naar de rekening van MisterGreen. Dit omdat het MisterGreen wordt verplicht om het bedrag over te maken naar de autoriteiten. Als je bezwaar wordt toegekend, zullen we het bedrag natuurlijk zo snel mogelijk naar je terugstorten.

 

Wil je een bezwaar maken?

Is de boetebeschikking niet gerechtvaardigd of ben je het er niet mee eens? Hier vind je het formulier die je kunt toevoegen aan jouw bezwaar tegen de boete.

Op de boetebeschikking staat meestal vermeld hoe en bij welke instantie je bezwaar kunt maken. Elke instantie hanteert verschillende regels.

Ik heb een boete ontvangen — kan ik de flitsfoto opvragen?

Als je een verkeersboete hebt ontvangen en je rijdt in een leaseauto, dan kun je zelf de flitsfoto opvragen bij het CJIB (Centraal Justitieel Incassobureau).

Gebruik daarvoor dit formulier van het CJIB:
👉 Foto opvragen voor lease- of huurauto

Let op:

  • Alleen de kentekenhouder (in dit geval MisterGreen) of de feitelijke berijder kan de foto opvragen

  • Het formulier is specifiek bedoeld voor situaties waarin je wilt controleren wie er op het moment van de overtreding reed

Kun je geen bezwaar meer maken?

Probeer dan alsnog in bezwaar te gaan met de reden waarom jouw bezwaar te laat is ingediend, mocht dit niet lukken dan kun je altijd een mail sturen naar support@mistergreen.nl met een kopie van de boete.

 

Overige vragen over boetes en bekeuringen

Met vragen over jouw boete kun je terecht bij support@mistergreen.nl. Geef aan onze support afdeling jouw factuurnummer door waaraan de boete is bijgevoegd en zij zullen jou zo snel mogelijk helpen om antwoorden te krijgen op alle onduidelijkheden.